top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

מה למכור באינטרנט: 12 מקומות שיזמים ועסקים הולכים אליהם כדי למצוא רעיונות למוצרים

עודכן: 17 בינו׳ 2023

תחום הדרופשיפינג והמכירות באינטרנט תופס תאוצה רבות ב-5 שנים האחרונות והתחרות עולה. מחפשים מה למכור באינטרנט? איך לדעת איזה מוצר יניב לנו יותר רווחים? כל הפרטים בכתבה

מה למכור באינטרנט

רעיונות למה למכור באינטרנט?


למצוא רעיון למה למכור באינטרנט, בין אם באמצעות דרופשיפינג, פרייבט לייבל או ייצור מאפס, הוא לא תמיד משהו פשוט. לפעמים, זה יפול עלינו כרעם ביום בהיר ולפעמים נצטרך לעבוד קשה יותר כדי שנורת ההברקה תידלק.

בין אם מצאנו רעיון או בין אם אנחנו עדיין מחפשים, עלינו לבצע מחקר וניתוח שוק ולאתר את המוצר המנצח (או המוצרים) , שהולך לייצר לנו טונה של מכירות (או לבדוק שאין מתחרים עם אותו רעיון בדיוק).


אבל איך עושים את זה? איפה עושים מחקר שוק כדי למצוא מוצר למכירה בדרופשיפינג? איך נידע אם המוצר שאנחנו חושבים לייצר באמת ימכור? האינטרנט מפוצץ במידע וקל ללכת לאיבוד.


3 טיפים קטנים לחיפוש מוצרים למכירה באינטרנט

  1. כאשר אתם מחפשים מוצרים פופולריים, נסו גם לחפש מעבר למוצרים עצמם. על המוצרים הפופולריים יש הרבה תחרות, בחירה בנקודת מבט אחרת או ייחודית תוכל להניב לכם חלוציות בתחום מסוים. חשבו על אוכלוסיות שונות, מקומות שונים בעולם או פיצ'רים חדשים לשימוש במוצר. באמזון למשל זה יופיע ב- Related Items מתחת לכל מוצר.

  2. אל תפחדו מנישות מצומצמות וקטנות. אז נכון, ברגע שהחלטתם על מוצר שפונה לקהל מצומצם יחסית, אתם מסתכנים שלא יהיה לכם מספיק מכירות. אבל זה בהחלט מפצה על כך בקהל ממוקד הרבה יותר וכן פחות מתחרים. פחות מתחרים משמע יותר קל להגיע לעמודים הראשונים בגוגל וזול יותר לפרסם בכסף.

  3. אתרו את הפלטפורמה המתאימה למוצר. אל תתפתו לבחור בזירה הפופולרית ביותר למכירה באינטרנט או זו עם העמלות הזולות ביותר. הבינו איפה קהל הלקוחות של המוצר שאתם רוצים למכור, עושה את הקניות שלו ומקדו את המאמצים שם.


עכשיו כשאתם חמושים בטיפים בואו נתחיל.

12 מקומות שיזמים ובעלי עסקים פונים אליהם, כדי למצוא רעיונות מה למכור באינטרנט.

1. תתחילו עם מה שיש לכם כבר

זה תמיד טוב להתחיל עם רעיון ששוכב לכם במעמקי התאים האפורים. אם זה נמצא שם, כנראה שיש פוטנציאל ומתישהו חשבתם שזה רעיון טוב. שאלו את עצמכם גם את השאלות הבאות בדרך למציאת הרעיון:

  1. איזה תחום מעניין אתכם? נישה שיש לכם חיבה אליהם ואתם מאמינים בה?

  2. אותה השאלה, רק לגבי החברים והסביבה הקרובה שלכם, איזה מוצרים מדליקים אותם?

  3. איזה נקודות כאב או שאלות ללא פתרון ראוי יש לכם בחיים?


2. העסיקו מוכר מפייבר

בפייבר יש עשרות ומאות של פרילנסרים, מכל קצוות הגלובוס, המציעים שירותי חיפוש מוצרים. ישנם כאלה שגם יעשו עבורכם את החיבור עם הספקים השונים וידאגו לכם לשילוח. אז בין אם בא לכם מוצרים מסין, או תאילנד או כל מקום אחר בעולם, בפייבר יש מוכרים שמתמחים בכל נישה שחשקה נפשכם. כדאי להיעזר בהם במקום לשבור את הראש ולהוציא זמן יקר על חיפוש בעצמכם.


אולי יעניין אותך: כמה עולה להקים אתר אינטרנט?


3. מגזינים אונליין של צרכנות אינטרנטית

עקבו אחר בלוגים מרכזיים בתחום שאתם חושקים בו או אחר מגזינים אינטרנטיים מרכזיים. זה יכול להיות אתרים ישראלים, אך אם אתם מתכננים למכור לקהל הבינלאומי, עדיף להתרכז באתרים בינלאומיים. להיות במעקב אחרי בלוגים כאלו, יעזור לכם לקבל מידע עדכני וחדש שיגלה לכם רעיונות, טרנדים ומוצרים מבוקשים שתוכלו למכור.

הנה כמה דוגמאות לאתרים כאלה-

*מאקו טרנדים - כדי לזהות טרנדים חמים בארץ ובחו"ל.

*גיקטיים - טרנדים חמים בתחום הטכנולוגיה.

*טרנד וואצ'ינג - אתר עצמאי שחוקר טרנדים מעניינים ברחבי העולם וגם כותב תחזיות לשנים הבאות.

*צייד הטרנדים - קהילה עולמית ופופולרית לטרנדים בעולם. מקור השראתי להמון יזמים וסקרנים.

איך לדעת מה למכור באינטרנט
רעיונות למוצרים אפשריים למכירה

4. אתרי סיטונאות גדולים

מקום נהדר למציאת רעיונות חדשים הוא איפה שכמעט כל מוצר קיים היום. אתרים שמוכרים בכמויות גדולות יכולים לספק לנו מגוון רעיונות והשראה למוצרים חדשים. 2 דוגמאות:

1. אליבאבא- אתר הסיטונאות הגדול מבית ג'ק מא (מייסד עליאקספרס), בו תוכלו למצוא מאות מיליוני מוצרים למכירה בכמויות סיטונאיות. מכוון המוצרים הרחב יכול להדליק פתיל בוער בחוט המחשבה היזמי שלכם.

2. אוברלו - תוסף קניות ייחודית לדרופשיפינג השייכת לפלטפורמת שופיפיי. כאן תוכלו למצוא מוצרים שנארזים, נשלחים ונמכרים בדרופשיפינג. ממש גן עדן למציאת מוצרים חדשים.


5. עמודי הפופולריים באתרי הקניות

אופציה נוספת היא כמובן להיכנס לאתרי הקניות הגדולים ולשאוב השראה מתאימה. לבדוק מה נמכר הכי הרבה, למה אנשים נמשכים יותר ולגזור מסקנות ורעיונות בהתאם. כמעט כל אתר קניות מפעיל עמוד טרנדים או חקר שוק או מה נמכר הכי הרבה.

  • איביי - השתמשו בעמוד הטרנדים של איביי כדי למצוא מוצרים פופולריים.

  • אמזון - כל מילה מיותרת על ענקית הקניות שלאחרונה נכנסה גם לארץ הקודש. תוכלו להיכנס לדף המוצרים הנמכרים ביותר כדי לקבל השראה.

  • אטסי - אתר הענתיקות, הוינטג' והיצירות הביתיות הוא גם מקום משגשג למציאת השראה.

  • עלי אקספרס - עמוד המוצרים הפופולרים בעלי אקספרס יעזור לכם למצוא מוצרים חדשים למכירה.


6. אתרי מימון המונים

גיוס המונים נהיה טרנד חזק בשנים האחרונות. יזמים ועסקים רבים, גם כאלו שאינם מוכרים מוצרים פיזיים (כמו בתי קפה או סדנאות), החלו לנסות לגייס כספים מהציבור בשיטה זו (הרבה מהם הצליחו אגב). באתרים אלו נוכל לחפש פרוייקטים מעניינים ולראות איזה מהם גייסו את מלוא ההשקעה מהציבור, איזה את רובו ואיזה לא קיבלו כלל. כך, נוכל לקבל תחושה מה הקהל מחפש, במה הוא מתעניין ואיפה הוא שם את הכסף שלו.

שיטוט באתרים הללו יצית את הדמיון שלכם פלאים. למשל אולי ספק שמייצר מוצר שדומה מאוד לפרוייקט מימון המונים שגייס מהרבה משקיעים, ולכן שווה למכור אותו באינטרנט (במיוחד כאשר המגייסים הודיעו שהמוצר עתיד להשתחרר בעוד זמן רב למשל). שימו לב, שלא כל הפרוייקטים שמגייסים את מלוא הכסף, אכן מצליחים לשחרר מוצר לאוויר, כך שאין מה לפחד להתחרות בהם.

הנה 3 אתרים כאלה:

  • א. KickStarter - אחד מאתרי גיוס הראשונים בעולם והכי פופולרי היום ללא ספק.

  • ב. Indiegogo - עוד אתר וותיק שסוגר המון פרוייקטים.

  • ג. HeadStart - אתר ישראלי שבו עשרות פרוייקטים כחול לבן שמחפשים גיוס.


7. שאלו את הרשת

אחת הדרכים הכי טובות לגלות ביקוש היא פשוט לשאול שאלות. כיום ישנם פלטפורמות בהם תוכלו לשאול כל שאלה שעולה לכם בראש ומגוון של אנשים ינסו לעזור ולתת תשובות כנות. לפעמים גם חוות דעת, מידע אנחנו לא מתכוונים שתשאלו איזה מוצר כדאי למכור אונליין או משהו כזה (למרות שגם זה אפשרי. אלא נסו לחשוב על שאלות שיכולות לגלות לכם מה אנשים אוהבים, מה הם צורכים ומה יכול לפתור להם את הבעיות.

למשל שאלות כמו:

  1. מה המתנה שהכי הייתם רוצים לקבל?

  2. איזה מוצר הייתם קונים אם הוא היה זול יותר ב-50%?

  3. מה מפריע לכם כשאתם קונים צעצועי כלבים\ילדים וכו'?

אגב, אלו שאלות אמיתיות מהפלטפורמות של Quara ו- סטיפס שקיבלו עשרות, מאות ואלפי תגובות רלוונטיות. באתרים הללו תוכלו לצפות גם בשאלות של אחרים, שאלות פופולריות, לסנן לפי קטגוריות וכו'.



8. מאגר ספקים בינלאומי - World Wide Brands

אתר אמריקאי וותיק בתחום המסחר אונליין, בו תוכלו למצוא אלפי ספקים שונים של מוצרים איכותיים. למאגר הזה מצורפים רק ספקים מובחרים, שנבררו בקפידה, לאחר בדיקה וראיון של החברה. לכן, אין ספק שתוכלו למצוא כאן עשרות רעיונות למוצרים שאפשר למכור ובו בזמן להשיג את הספק המתאים להם. המנוי ב- WWB הוא בתשלום חד פעמי, והגישה למאגר אינה מוגבלת בזמן (Life Time).



9. חפשו מוצרים בכלים של גוגל בגוגל

ענקית החיפוש האינטרנטית היא אחד המקומות הראשונים לבדיקת כדאיות מוצר. גוגל נותנת לקהל הרחב מגוון כלים שיכולים לסייע ולבדוק מה חם היום, מה אנשים מחפשים ושואלים ומה יכול להיות הטרנד הבא.

מומלץ לנסות את Google Trends לזיהוי מגמות שוק וטרנדים.

את Google Keyword Planner כדי לגלות כמה אנשים מחפשים מילה או ביטוי מסויים בגוגל.

וחייב לעבור גם בשורת החיפוש הרגילה של גוגל. התחילו להקליד משהו ותקבלו השלמות ורעיונות רבים. בתחתית המסך תמצאו גם חיפושים קשורים. שימו לב שאתם מנסים גם את האפשרויות הנוספות בחיפוש כמו - חדשות, תמונות, סרטונים, קניות וכו'.

סינון תוצאות חיפוש בגוגל
אפשרויות תוצאות החיפוש השונות


10. מה מוכרים המתחרים?

חקר מתחרים בתחום שאתם חפצים בו הוא אחד הצעדים הראשונים של כל פעילות עסקית. בדקו את המתחרים- איזה מוצרים חדשים הם מוציאים? מה כותבים עליהם המשתמשים? האם יש בעיות במוצר שלהם? וכו'. זיהוי של פגמים במוצר או שיפורים שיכולים לתת ערך מוסף לאנשים, יעזור לכם למצוא רעיונות למוצר טוב יותר, שתוכלו להוציא לשוק ולהתעלות עליהם.


11. המשפיענים

אתרו את השחקנים החזקים בתחום שאתם חושבים עליו והתחילו לעקוב אחרי העדכונים שלהם. לעקוב אחר המשפיענים הנכונים יכול לתת לך השראה מקריאת התוכן שהם משתפים.

כמו למשל האתר הזה - FollowerWonk שימצא לכם משפיענים בטוויטר, או באתר AllTop שימצא לכם בלוגים וכתבות בנושאים שתרצו.

בישראל, חפשו משפיענים המחזיקים תפקידי מפתח בתחום שלכם.


12. בדקו על מה מדברים ברשות החברתיות

היכנסו לרשתות הגדולות וחפשו מה חם, מה מציק לאנשים, על מה אנשים מדברים או מתלוננים. קבוצות הפייסבוק הן מכרה זהב בנושא הזה.

#אינסטגרם: הקישו האשטאג של משהו שמעניין אתכם ובדקו מה אנשים מתייגים. על כל מילה תוכלו לקבל מאות ואלפים של פוסטים ממשתמשים ברחבי העולם. כך, תוכלו לגלות מה אנשים משתפים בתחום ואולי למצוא מוצר חדש למכור. לא יודעים אפילו איזה האשטאג לחפש? אין בעיה, היכנסו ל- all-hashtag.com סוקר את כל הנושאים המעניינים והפופולריים באינסטגרם.


@פייסבוק: בעבור כל מילה או ביטוי שתלחצו בחיפוש, תקבלו פוסטים, קבוצות, תמונות, סרטונים, עמודים של אנשים שמשתפים. למדו באמצעותם על הנישה שמעניינת אתכם.


פינטרסט: עוד רשת ויזואלית במיוחד שבה תוכלו לקבל השראה למוצרים שונים שאפשר למכור לקהל הבינלאומי (מאחר והיא פחות נפוצה בישראל, אך פופולרית במיוחד בחו"ל).


סנאפצ'אט, טיק טוק, יוטיוב, טיווטר וכו' כולם יכולים לתת לכם שפע של מידע בדרך למציאת מוצר למכירה.



מצאתי מוצר, איפה כדאי למכור אונליין?

ובכן יש אינספור פלטפורמות בהם תוכלו להציע את מוצרים בדרופשיפינג, חלקן פופולריות יותר וחלקן פחות. תלוי מאוד בנישה שאליה אתם פונים. הנה כמה אפשרויות איפה למכור ברשת:


א. שופיפיי

למה כן? קל לבנות חנות וירטואלית לבד עצמאות וחופש של אתר איקומרס משלכם עמלות מכירה נמוכות יחסית לעומת יתר הפלטפורמות.

למה לא? יש צורך להשקיע בקידום חנות האונליין ברשתות החברתיות או גוגל, שכן אין לכם את החשיפה והפופולריות של אמזון או איביי למשל.


ב. Ebay

למה כן? פופולריות גבוהה ואין עמלת העלאת מוצר ל- 50 הפריטים הראשונים. מה שאומר שזו אחלה פלטפורמה להתחלה.

למה לא? עמלות מכירה גבוהות, של למעלה מ- 4.3% עמלת פייפאל + עמלה של 10% לאיביי על כל מכירה. פירטנו על העמלות מכירה באיביי בהרחבה כאן. וכן תלות מלאה בפלטפורמה, שיכולה לסלק אותנו מתי שבא לה.


ג. אמזון פרייבט לייבל

למה כן? יוקרה וחשיפת המוצרים שלכם בפני מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, באתר הקניות הפופולרי שמקדם את מוצרי הפרייבט לייבל שלו. שילוח + שירות לקוחות + אחסנה על ידי ענקית המסחר שמקצועית בתחומה.

למה לא? עלויות גבוהות להתחלה. (עם זאת פוטנציאל עצום לרווח).






7,972 צפיות0 תגובות

Comments


רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page